Thursday, March 5, 2015

Bisikan akhir buat mama

sbnrnya saya rindu dua orang kawan baik saya...

saya rindu mama saya Wan Maziah Ahmad
saya rindu suami saya Allahyarham W Ahmad Fadzil...

masa mama kat icu... waktu dia nazak...buih buih darah yg keluar dr mulut mama... sama seperti buih darah yg keluar dr mulut ahmad waktu ahmad nazak....hidung mama berdarah....hidung ahmad juga berdarah...

firasat hati merasakan saat kematian makin hmpir... perlahan lahan sejuk di kaki merebak ke seluruh tubuh.. debaran hati makin kuat... sedihnya Allah saja yg tahu...

saya dekati mama ditepi telinga mama...

"mama... syurga itu indah.. indah sangat... seronoknya mama dpt jumpa Allah... mama kena seronok tau... untung dapat jmp Allah dulu..."

dan saya terus membacakan kalimah

أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلَهَ إِلَّا الله
وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَّسُوْلُالله

.............................................

em.

cnt type much...
ada sesuatu yg menyesakkan dada dan kerongkong...
it jst tht i need to write..
melontar yg terbuku.. yg sakit itu harus dikeluarkan... hanya melalui tulisan...

4 comments:

Selamat Hari Raya 2023