Moon sand DIY

Saturday, March 15, 2014

Main pasir bukab kat pantai je... kat rumah pun boleh...

DIY..
Do it Yourself

1cup of baby oil
8cups of flour. .

Campur dua bahan.. gaul rata..
And done...
Boleh main depan rumah.. dengan selamat.. utk anak umur lebih 3 tahun...


Posted via Blogaway

Choc cake cook by mini chef

Ready.. yesss
Masak dua minit setgh je dlm microwave
My mini chef

Cooking class last friday...
Bersama mini chef..
Bake dgn microwave


Posted via Blogaway

No title

Monday, March 10, 2014

Dunia kita ..

Thursday, March 6, 2014

Rindu..ingat sokmo kat dia...
Makin igt dunia skg makin pelik.. mkin berasa nak ikut dia..
Makin fikir hal dunia.. makin risau pulak anak anak nak membesar bagaimana?...

Kemarau teruk..
Jenayah berleluasa..
Yg haram dianggap halal dan tidak apa-apa
Anak derhaka kepada ibubapa...
Pakaian menutup aurat tetapi menjolok mata...

Tak tahu apa nak kata...

Takut nak hidup dalam dunia..
Tapi lagi takut nak duduk dlm tanah  kalau tak tahu nak jawab apa?

EnjoY!

Monday, February 24, 2014

Sangat lama tak menekan papan keyboard laptop ni... selalu je tak punya masa dan ada sesuatu telah terjadi pada laptop saya ni.. kejadian ngeri dan harap ianya tak berulang lagi..

wah.. suspen je kan!
apa yg jadi sebenarnya?
alahai.. nak citer skang ke? em.. nanti tau.. bila dah ada masa panjang sy citer apa dah jadi dengan laptop saya dan kehidupan saya sejak dua menjak ni.. hohoho...
hidup ni kan macam roller coaster.. kejap naik.. kejap turun mcm nak pecah dada... hmm. apa pun kena harunginya dengan ENJOY!

ENJOY yang macam mana?
Enjoy yang ALLAH suka lah!
Enjoy yang membuatkan hati kita selalu tenang..
bila sedih pun tenang, bila gembira lagiiii lah tenang...

Nanti ada masa yang sesuai saya sambung cerita lagi ye..
saya perlu menyiapkan tugasan lain...
apa pun saya sangat gembira kerana saya dah boleh tekan keyboard laptop ini semula!

suke , suke , suka!!!
Alhamdulillah....

Beyond me

Monday, January 20, 2014

How struggle I am everyday...mentally.. physically and emotionally tired and stress... I tried to smile.. deep down I am so fragile... I tried to talk to friends bout my difficulty. . End up I laugh laugh and laugh... I just cant express my feelings .. I just cant let people see my tears... all I can do is keep moving.. keep standing.. and keep smiling. .. for Allah knows Best for me... make me strong. .. make me strong. ..make me strong

Mimpi itu indah

Thursday, January 16, 2014

Hati berbunga bila si dia datang di dalam mimpi...

Alhamdulillah.. ada dunia mimpi menemukan hati yg sarat kerinduan....ada fasiliti doa yang membolehkan kita mengadu rasa rindu pada si dia yang jauh di mata.. namun dekat sekali di hati... Ada hati Allah kurnia perasaan sayang yang berpanjangan.. semua milik Allah yang Maha Berkuasa... Maha Mengetahui hal yang ghaib dan nyata...

Syukur tidak terhingga diberi nikmat Islam... memberi jalan yang terbaik buat kehidupan kita..

Takbir!